Інтерфакс-Україна
10:54 18.04.2025

Автор ОЛЕКСАНДР КАЛЕНКОВ

Збитки замість прибутків, або чому Укрзалізниці необхідно оптимізувати норми продажу металобрухту

3 хв читати
Збитки замість прибутків, або чому Укрзалізниці необхідно оптимізувати норми продажу металобрухту

Олександр Каленков, президент ОП "Укрметалургпром"

 

Позитивна новина від АТ "УЗ" додала не аби якого оптимізму учасникам ринку металобрухту України: після перерви більш ніж у півтори роки компанія готується з травня поточного року  відновити реалізацію металобрухту на базі майданчику Prozorro. Продажі.

У вівторок, 15 квітня 2025 року, відбулася зустріч члена правління компанії Євгена Шрамко із представниками бізнес спільноти, яка зацікавлена у придбанні 160 тис. тонн брухту чорних металів, доступного до реалізації на поточний момент.

Насамперед, слід відзначити що потенційні споживачі дуже жваво та позитивно відреагували на цю подію та щиро підтримали прагнення керівництва  УЗ до прямої комунікації з ринком, потенційними бізнес-партнерами у процесі підготовки до відновлення реалізації металобрухту.

Заява представника керівництва АТ "УЗ" щодо планів компанії щомісячно реалізовувати 20 тис. тонн металобрухту, була з ентузіазмом сприйнята потенційними споживачами, які в свою чергу, розраховують на те, що поставка на регулярній основі таких обсягів сировини  зможе дещо знизити напругу, що виникла на ринку в результаті дефіциту цієї стратегічної сировини. Представники бізнесу готові  оперативно  включитися у спільну роботу із колегами з УЗ  щодо підготовки реалізації першої партії запланованого до реалізації обсягу металобрухту - 70 тис. тонн,  адже УЗ планує провести перші аукціони не пізніше 15 травня поточного року. Цілком можливо, що й до кінця наступного місяця – травня – можуть розпочатися і перші відвантаження сировини споживачам.

У найближчі тижні, а точніше, навіть дні, сторони повинні узгодити оновлену версію типового договору між УЗ та потенційними споживачами. Не дивлячись на те, що колеги з УЗ сумлінно підійшли до підготовки цієї версії договору, ціла низка пунктів, з точки зору бізнесу, потребує доопрацювання та фінального узгодження. Зокрема, наприклад, дуже важливим пунктом, який потребує принципового узгодження - ступень завантаження вагонів з металобрухтом, який є одним з ключових з точки зору ефективності логістичної та загальноекономічної складовою процесу реалізації цієї сировини. Оптимальне завантаження вагонів для основних видів металобрухту повинно складати не менш ніж 50 – 60 тонн,  в той час, як для деяких видів негабаритних та легковагових видів металобрухту критичний мінімум -  30 – 40 тис. тонн на вагон. В тому випадку, якщо ці норми завантаження не будуть витримані, ціна реалізації кожної тонни металобрухту буде суттєво знижуватися саме  відповідно до розміру тих додаткових витрат, котрі повинні будуть нести споживачі через недозавантаження вагонів. А це призведе до зниження ефективності реалізації металобрухту у вигляді недоотриманого прибутку АТ УЗ, а у кінцевому підсумку, цілком можливо, і до збитковості цілого ряду таких угод.

Від того наскільки злагоджено та оперативно сторони проведуть цю роботу напряму залежить, не побоюся цього вислову, швидкість реанімації процесу реалізації вкрай необхідних для ринку, для наших металургів та для економіки держави в цілому обсягів металобрухту.  Не дивлячись на деякі проблемні питання, що виникають зараз у робочому процесі, дивимось у майбутнє з оптимізмом та сподіваємось на те, що цього разу УЗ буде додержуватися поставлених цілей та термінів їх реалізації.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

МА ШЕНКУНЬ

"Тарифна дубина" США не зламає хребет Китаю

ОЛЕКСАНДР КРАМАРЕНКО

AI – круто і дуже корисно, але є три "але"

МАКСИМ ТКАЧЕНКО

Demining Market: все для безпечного розмінування в один клік

ГАЛИНА ЯНЧЕНКО

Історія з "хеппі ендом" або як вдалося зберегти ветеранський бізнес на київському вокзалі

ОЛЕКСІЙ МОВЧАН

Чому держава більше не має "роздавати" майно через схему "невідʼємних поліпшень" за безцінь

ЮРІЙ ЩУКЛІН

Вікно можливостей для України та Польщі: як відновити взаємну довіру завдяки цифровим технологіям

ВОЛОДИМИР БОРЕЙКО

Мисливська культура вбиває

ВІТАЛІЙ КОВАЛЬ

Grain from Ukraine: загальний обсяг поставок перевищив 280 тисяч тонн, нещодавні вантажі прибули до Африки та Близького Сходу

РОМАН ВОЛОШЕНЮК

Аукціони з підтримки ВДЕ: чому в Україні вони поки що не привертають увагу інвесторів?

СЕРГІЙ ТАРУТА

Перемога в обороні Києва: героїзм українців і блискуче командування

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА