International Conference «PULSE OF DIGITAL: Client at the Center»: нові горизонти цифрової трансформації фінансового сектору

16 квітня у Києві відбулася конференція «PULSE OF DIGITAL: Client at the Center», організована International Financial Club «BANKIR». Захід об’єднав провідних експертів ІТ-сфери, представників державного регулятора, банків і фінансових компаній. Учасники зібралися, щоб обговорити виклики цифрової трансформації та стратегії розвитку фінансового ринку.
Серед запрошених — Головний юрист Проєктного офісу з питань розвитку цифрової економіки України при Міністерстві цифрової трансформації України Дмитро Ніколаєвський, начальник управління методології окремих ринків небанківських фінансових послуг департаменту методології регулювання діяльності небанківських фінансових установ НБУ Олексій Онищенко, головний експерт управління безпекою інформації департаменту безпеки НБУ Антон Кудін, заступник начальника управління роздрібних платежів — начальник відділу по роботі з учасниками платіжного ринку НБУ Владислав Дикий, координатор Комітету технологій розвитку та кібербезпеки Незалежної асоціації банків України Анастасія Давидова, CEO компанії Moneyveo Сергій Сінченко та інші.
Під час конференції учасники обговорювали широкий спектр тем, серед яких — санкційний комплаєнс, відкритий банкінг і API, еволюція кіберзагроз, фінансовий моніторинг, розширення фінансової інклюзії тощо.
Особливу увагу було приділено темі відкритого банкінгу як стратегічного напряму розвитку фінансової екосистеми — зокрема, в контексті інтеграції API та створення справді конкурентного середовища для банків і фінтех-компаній. На думку учасників зустрічі, це сприятиме розвитку національної економіки та підвищенню якості фінансових послуг для громадян.
Обговорювалися також перспективи впровадження миттєвих платежів, цифрової автоматизації та побудови сучасної ІТ-інфраструктури, здатної забезпечити масштабованість, гнучкість і високий рівень безпеки. Окремий акцент було зроблено на переході фінансових компаній на власні програмні рішення як на один із ключових чинників формування цифрового суверенітету.
Під час дискусії було порушено актуальну тему для ринку — діяльність так званих «сірих» і «чорних» сервісів, які становлять пряму загрозу легальному та прозорому фінансовому бізнесу. У цьому контексті постало й питання відсутності повноцінного доступу прозорих фінансових компаній до сервісу «Дія», зокрема до функції верифікації клієнтів. Попри всі досягнення у цифровізації, багато компаній досі не мають змоги інтегрувати цей інструмент у свої процеси. Це гальмує розвиток прозорих послуг і обмежує можливості для якісної перевірки споживачів. Учасники наголосили, що відкриття такого доступу стало б важливим кроком до зміцнення довіри, зниження рівня шахрайства та подальшої цифрової трансформації ринку.
«Ми спостерігаємо стрімке зростання активності так званих "сірих" і "чорних" фінансових сервісів, які працюють поза правовим полем. Вони не дотримуються вимог регулятора, не обмежують процентні ставки, співпрацюють із “чорним колекшеном”. Це створює загрозу для легального ринку, підриваючи довіру до ліцензованих компаній, порушуючи правила добросовісної конкуренції та сприяючи розвитку тіньового сегмента, що несе ризики як для споживачів, так і для економіки країни, — наголосив Сергій Сінченко, CEO компанії Moneyveo. — Це питання безпеки для споживача. Саме тому ми разом з іншими відповідальними гравцями ринку підписали меморандум про етичну поведінку, щоб захистити клієнтів і сформувати прозоре середовище для розвитку фінтеху в Україні. Ми неодноразово піднімали питання доступу до “Дії” — верифікація через цей сервіс могла б суттєво підвищити прозорість і безпечність фінансових послуг».
Також учасники конференції зійшлися на тому, що саме штучний інтелект стане однією з ключових технологій, що вже найближчими роками суттєво трансформуватимуть фінансовий сектор — від процесів скорингу та глибокої аналітики до прогнозування ризиків і побудови індивідуалізованих клієнтських стратегій.
«У Moneyveo ми активно застосовуємо ШІ вже давно, і бачимо реальні результати. Наша стратегічна мета — щоб у 2025 році щонайменше 20% всіх бізнес-процесів у компанії були автоматизовані із залученням штучного інтелекту не лише як помічника, а як й як повноцінного аналітичного інструменту», — ділиться досвідом Сергій Сінченко, CEO Moneyveo.
«PULSE OF DIGITAL: Client at the Center» стала важливою платформою для діалогу між державою, ринком і фінтех-лідерами. Учасники одностайно погодилися з тим, що майбутнє фінансового сектору — у поєднанні інновацій, прозорості, безпеки та головного фокусу — орієнтації на клієнта.